Jíst, mládnout a radovat se aneb 10 kroků ke štíhlé linii, mladistvému vzhledu a duševní pohodě

5. 10. 2018

Jíst, mládnou, radovat se, řekl bych, že to chce každý. Jak jste na tom Vy? Bylo by ideální jíst samé kvalitní potraviny, užívat si života, být aktivní. Radovat se, usmívat se. Amelie Freerová zkouší přednést čtenářům svůj recept, jak toho dosáhnout. Myslím, že se jí to daří.

Kniha Jíst, mládnou, radovat se od britské autorky stojí za přečtení. Najdete v ním mnoho praktických rad, jak se změnit, jak změnit stravování, jak se více usmívat.

Nebojte se, nejde o žádná obvyklá dogmata, nejde o novou speciální dietu. Myslím, že vás naopak osloví zdravý rozum, přirozenost a úcta k sobě samému.

Autorka ostře vystupuje proti jakýmkoli dietám a zbytečnému počítání kalorií.

Jíst, mládnou, radovat – anotace

Pevné a trvalé zdraví nám nezajistí nikdo zvenčí, musíme se o ně přičinit sami. A není potřeba držet přísné diety ani úzkostlivě počítat kalorie. Amelia Freerová shrnuje nejnovější poznatky o výživě a nutriční terapii, apeluje na zdravý rozum, prosazuje návrat k přirozenosti a také upozorňuje, že k jídlu je třeba mít úctu, má-li být zdravé. Čtivě propojuje odborné rady a osobní zážitky z osmileté praxe a předkládá recepty na originální pokrmy – masité i vegetariánské, vařené i syrové.

Amelia Freerová

Amelia Freerová je členkou Britské asociace výživového poradenství a nutriční terapie (BANT) a v Londýně vede vlastní prosperující kliniku. Odmítá dogmata, rozváží domácí jídlo Freer Food a inspiruje videonahrávkou, na níž ukazuje klientům konkrétní příklady obdivuhodných výsledků své metody.

Více na www.freernutrition.com

Obsah knihy

Kniha obsahuje deset kroků, které vám pomohou a dovedou vás ke štíhlé linii, úsměvu na tváři a vnitřní pohodě.

Je jen na vás, co si vyberete. Kniha je sepsána jako návod, který dává jasné tipy jak, co a proč udělat. Na konci je doplněna o recepty, které vás určitě osloví.

1. Jediná věc – Cukr, lepek, alkohol, mléčné výrobky, kofein. Čím škodí a proč? Čím je nahradit? Jak vlastně začít?

„Jídlo má schopnost vás postavit i porazit. Vyberte si sami svůj osud.“

2. Detoxikace v kuchyni – Revoluce ve spíži, revoluce v kuchyni, jak chytře nakupovat

„Nemusíte připravovat kdovíjak komplikované mistrovské kreace. Stačí uvařit dobré jídlo z čerstvých surovin.“ ( Julia Child )

3. Najděte v jídle kouzlo – Jaký jste typ strávníka, udělejte si z jídla prioritu.

„Holdujte životu, ne jídlu.“ ( Dana James )

4. Stop svačinám – Co je nekonečné jídlo a jak se osvobodit od svačin

5. Buďte důslední, ne dokonalí! – Přepněte své myšlení, pamatujte, že všechno, co děláte, je vaše volba.
„Stáváme se tím, čím chceme být, pokud každý den důsledně jsme tím, kým se chceme stát.“ ( Richard Scott )

6. Udělejte si z tuku přítele ( a z cukru nepřítele ) – Proč je tuk zdravý? Proč všechny tuky nejsou špatné. Skutečný nepřítel je cukr.

„Tolik lidí dnes počítá kalorie, a tak málo jich počítá chemikálie.“

7. Proč nám zdravé jídlo přináší pocit štěstí – Jídlo je štěstí a sedm jídel s největší životodárnou energií.

8. Jíte, místo abyste pili? – Hydratace a zažívací souprava. Jak je to s kofeinem a alkoholem.

„Změna nastává tehdy, když stávající situací trpíme víc než představou změny.“

9. Potřebujete potravinové doplňky? – Začněte s čerstvou stravou a třeba už nebudete potřebovat žádné doplňky.

„Většina lidí vůbec netuší, na jak skvělý pocit je jejich tělo stavěné.“

10. Pohyb – Hýbejte se. Přemýšlejte o pohybu jinak. Sestavte si plán a držte se ho.

„Pokud máte čas na Facebook, máte čas i na cvičení.“

Možná jste na rozcestí a hledáte cestu. Pár zajímavých tipů v knize od Amelie Freerové určitě najdete. Mně velmi zaujala sekce receptů, výborně vysvětlená problematika špatných cukrů a naopak dobrých tuků.

Amelie Freerová vás do ničeho nebude nutit. Pouze předkládat argumenty a vysvětlovat. Je na vás, co si vezmete pro sebe a pro svou cestu.

Chcete se změnit? Chcete změnit jídelníček? Chcete začít sportovat? Chcete: Jíst, mládnout a radovat se?

Začněte teď!

 Jíst, mládnout a radovat se

10 kroků ke štíhlé linii, mladistvému vzhledu a duševní pohodě.

Amelie Freerová

Nakladatel: BETA Dobrovský 2016

Sluchátka AfterShokz

12. Outdoorová kamera

Tyto kamery jsou vhodné pro natáčení různých sportovních a akčních aktivit. Hodí se při běhu, ideálně v horách. Pro překážkové závody, na kolo, na lyže, na plavání a surf.

Díky jejich velkému příslušenství se mohou použít i do vody, mají různé držáky na helmu, kolo, na selfie tyče.

Bohatost příslušenství je jedním se základní věcí, kterých si všímat při výběru outdoorové akční kamery. Důležité jsou také technické parametry rozlišení: Obecně platí – čím větší rozlišení, tím lepší kvalita videa.

Velikost displeje, stabilizace obrazu, ovládání kamery a komunikace s dalším zařízením.

Na čele pelotonu akčních kamer je Go Pro, aktuálně s modelem GoPro Hero 10.

Kvalitní akční outdoorové kamery nabízí značky: DJI (například model DJI Action 2 Dual-Screen Combo), Insta 360, zajímavou alternativou, co do kvality a financí, jsou značky: NiceBoy, Yi nebo Lamax.

Cenová relace: 1000–16 000 Kč

13. Masážní pistole

Masážní pistole, hit posledního roku.

Regenerace je pro úspěch ve sportu stejně důležitá jako samotný trénink. Kdo ji podceňuje, tak …, nechme strašení. Správný odpočinek, sauna, masáže, doplňkové cvičení a posilování? Ano, jasně. K základní pomůckám pro domácí regeneraci patří, v tom výběru již uvedený, masážní válec.

Technologie jdou stále dál. Masážní pistole jsou stále oblíbenější.

Použití masážní pistole je velice snadné. Stačí jen přístroj zapnout a přiložit k místu, které vás bolí.

Masážní pistole pomáhá zmírnit svalové napětí a ztuhlost, zvyšuje rozsah pohybu a současně zlepšuje cirkulaci a průtok krve.

Cenová relace: 1 590–16 000 Kč

14. Běžecký kemp

Běhání v partě nadšenců pod dohledem trenérů. Ráno a odpoledne běh, večer přednášky, vše doplněno různými radami pro trénink, výživu a regeneraci.

Pořádají se v českých horách (Krkonoše, Jizerky, Šumava) i v zahraničí ( Tatry, Alpy ). Většinou jde o prodloužený víkend, 3-5 dní. Za mne super dárek pro běžeckého nadšence.

a další …

Pro milovníky jógy je také pořádáno mnoho celo-víkendových akcí.

Cenová relace: 3500–15000 Kč

15. Test v laboratoři

Zátěžový běžecký test prováděný v běžecké laboratoři zjistí aktuální formu, zdraví a kondice. Určí se tréninkové zóny a běžci získají další doporučení.

Nejčastější je zátěžový test laktátové křivky.

Kde zjistit více a objednat:

  • Vital-praha.cz
  • triexpert.cz
  • SALMING RUNLAB – salming.cz

a další

Cenová relace: 1700–4000 Kč

16. Sportovní výživa a doplňky

Zde bych řekl, že jde o další záchytnou kategorii dárků pro sportovce. Je zde velmi široká nabídka. Od specialit, jako jsou proteiny, BCAA a další podobné suplementy, přes různé gely a tyčinky, až k vitamínům a různým doplňkům stravy.

Ideální je okouknout, co váš sportovec již jít a bere za doplňky. Není nic jednoduššího, než mu zásoby doplnit.

Velmi dobře hodnocen je přípravek Edgar. Běžci mají v oblibě gely a tyčinky Clift, GU, nově se také hodně dostává do obliby značka Maurten. 

Já si také oblíbil tyčinky a věci od Enervitu a firmy Penco. Dobré zkušenosti mám se shopem a věcmi od Namaximum.cz a doplňků od Blendea.cz

Poslední má výborná zkušenost je s výrobky Protein&Co.

Pro milovníky müsli, sušeného ovoce a oříšků je velmi dobrá služba Mixit, kde si můžete namíchat své müsli, tak jak budete chtít. Mají také müsli tyčinky, čokoládu a další pochoutky.

Cenová relace: 30–1500 Kč

17. Běžecký pás

Běžecký pás je, tak trochu, samostatná kapitola mezi běžeckým vybavení. I když se dá mnoho běžeckých pásů velmi jednoduše složit, stejně nějaké místo zaberou. Zároveň jde o větší investici.

Když si s výběrem nového běžeckého pásu dáte záležet, získáte výbornou pomůcku při cestě za získáním štíhlejší postavy a lepší kondice. Ještě předtím, než se pustíte do prohlížení jednotlivých modelů, ujasněte si odpovědi na tyto otázky:

  • Kolik místa máte k dispozici?
  • Budete pás opravdu pravidelně využívat? A spíše pro chůzi, nebo vyloženě pro běh?
  • Poslouží pouze pro vás, nebo i pro další členy rodiny?
  • Bez jakých funkcí a vlastností se neobejdete?
  • Jaký máte rozpočet?

Běžecký pás je dobrá pomůcka pro běžce, zejména za špatného počasí a v zimě, kdy se často nechce jí ven nebo je mnoho sněhu. Běžecký pás je vhodný také pro zahřátí před domácím fitness cvičení nebo naopak, jako uvolnění po cvičení, hodí se také pro cardio cvičení.

Více o tom, jak vybrat pás se dočtete v článku: Jak vybrat běžecký pás.

Velký výběr běžeckých pásů najdete v shopu Insportline.cz, pěkný výběr je také na Alza.cz. Pásy s dobrou cenou, tzv. dobrým poměrem cena/kvalita, jsou k dispozici v Decathlonu.

Cenová relace: 5 000 – 170 000 Kč

Přečtěte si také

Pin It on Pinterest

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Snažíme se poskytovat služby v co nejvyšší kvalitě, proto naše stránky využívají technologii cookies. Většina internetových prohlížečů je automaticky nastavena tak, aby byly soubory cookies příjímány. Změnu můžete provést v nastavení svého prohlížeče.

Zavřít