Najdu odvahu, Lenka Vacvalová – recenze

8. 11. 2020

Musím se přiznat, že ji obdivuji. Sleduji její běžecké výkony a má můj velký obdiv. Vzpomínám si, jak kolem mne před Harrachovem proběhla ( Krakonošova 100, startovala ve vlně 45 min. za mnou ). Běželo se za již svitu čelovek a lesem se ozývala veselá slověština, já se podíval na stranu a ve světle čelovky bylo vidět, jak za ní vlál rezavý cop. . .

Těšil jsem se na její knihu, kde Lenka Vacvalová popisuje své běžecké dobrodružství na Cestě hrdinů. Zde je představení a recenze knihy Najdu odvahu, kterou sepsala má dcera Bára, milovnice dobrodružství a běžkyně.

Recenze knihy Najdu odvahu

Vytrvalostní běžkyně Lenka Vacvalová nedávno vydala svojí první knihu – Najdu odvahu. Kniha pojednává nejen o jejím obdivuhodném výkonu a cestě hrdinů SNP (Slovenského národního povstání), kterou podnikla na podporu dětí s onkologickým onemocněním (prostřednictvím adopce jejích kilometrů se vybralo 493437 Kč), ale nejen to. Vypráví také o jejím celkově velmi obdivuhodném, aktivním a dobrodružném životě.

Během šestnácti dnů vyčerpávající cesty vedoucí z Dukelského průsmyku až na hrad Děvín, objevíte v Lenčiných slovech cit, lásku a neuvěřitelnou odhodlanost a odvahu. Během dlouhých 770 km. Se vám takříkajíc odhalí její duše a duše samotného běhu na dlouhé vzdálenosti. Odhalí se vám Lenčina obrovská láska k běhu, horám a osobám, co jsou jí nablízku. Poznáte trochu víc jejího soukromí a zjistíte třeba jak vypadali její první běžecké krůčky nebo jak to má s tréninkem dnes.

Spolu s ní putujete po stopách hrdinů slovenského národního povstání a Lenka pro vás poodhaluje jejich osudy. Mluví o ženách, které byly nápomocné při povstání a hlavně o každodenním hledání odvahy. Ne jednou se mi zaleskly slzy v očích, když Lenka doběhla do cíle dalšího dne nebo se právě brodila bahnem či sněhem, ale stále nepřestávala vidět ve věcech to dobré a těšit se na další úsek cesty.

,,A kdybych ti dal milion pokračoval bys?“ zeptal se k mému překvapení dobrovolník, pán okolo šedesátky. ,,Jasně, že pokračoval“ odpověděl běžec bez váhání a kousl do chleba se škvarky. ,,Tak vidíš, znamená to, že sílu ještě máš, problém je v tvé motivaci.“

Kniha se četla velmi lehce a na každé další stránce jsem se prosila, ať už ji odložím, aby mi zbylo i na další den. Kniha vám dá hned několik důvodů proč nazout boty a najít víc odvahy na cestě za vašimi cíli.

Ukazuje, jak někdy stačí malé kroky k dosažení velkých věcí. A jak je důležité odhodlání a píle. Kniha vzbuzuje chuť do života a hlavně chuť objevovat. Objevovat cokoli nového, ať u krásného, dobrodružného či nebezpečného.

Kniha vám vžene do hlavy spousta myšlenek o vašich cílech a motivaci. O tom jak moc věci doopravdy chcete, a co jste ochotni obětovat pro své cíle. Je dobré o těchto věcech přemýšlet. Když k něčemu dojdete přinese vám to klid, vyrovnanost a motivaci. Když k ničemu nedojdete nevadí, důležitá je přeci cesta a spousta marných pokusů a až pak následuje sladký cíl. Díky Lenko, díky za vhled do tvého světa, přinesla jsi mi chuť nad během znovu přemýšlet.

Jak ji hodnotím já:

Velká motivace pro ostatní, skvělé běžecké dobrodružství a osobní zpověď.

Ukazuje, že když chce člověk něčeho dosáhnou, je třeba začít, jít za tím, jít naplno, nebát se, jen tak se dá něčeho dosáhnout. A za druhé: je skvělé mít okolo sebe lidi, které milujete a oni vás, kteří vám věří a plně vás podporují.

Platí to, co píše Bára výše. Nepustí vás. Začnete číst a jednotlivé kapitoly knihy plnou, vy jste s Lenkou na stezce, fandíte ji, prožíváte s ní její dobrodružství a najednou se radujete, jste v cíli na Děvíně.

p

Lenka Vacvalová

Herečka, moderátor a ultraběžkyně.

Mezi její největší běžecké úspěchy patří první místo na Pražské stovkách (107 km) v roce 2017 nebo druhé místo na stejném závodě (125 km) v roce 2018.

Nejvíce se píše o jejích běžeckých dobrodružsví. V roce 2018 proběhla 500 km trasu z Košic do Bratislavy, zdolala 470 km za polárním kruhem na švédské Kungsleden. V květnu 2019 dokončila 770 km trasu Cesty hrdinů SNP ( o ní více v knize Najdu odvahu ), letos v červnu ( 2020 ) proběhla self-supported Severní stezkou 500 km z Děčína na Praděd. Na podzim pak zdolala v Pyrenejích známou dálkovou trasu, 880 km dlouhou GR11. Více na webu: lenkavacvalova.com

Najdu odvahu

Lenka Vacvalová

• Nakladatelství: XYZ
  • Rok vydání: 2020
  • Počet stran: 176
  • Základní cena: 349 Kč, e-kniha: 199 Kč

Anotace knihy:

Herečka, moderátorka a běžkyně Lenka Vacvalová překonává na 770 km dlouhé trase po cestě hrdinů SNP náročný terén a sama sebe. Vypráví příběh o každodenních výzvách a hledání odvahy. A to nejen své vlastní. Mapuje i osudy hrdinů, kteří padli v SNP, a žen, jež v sobě našly neuvěřitelnou odvahu, aby mohly během povstání pomáhat. Ultraběh. Náročný, dlouhý, vyčerpávající. Šestnáct dnů plných deště a sněhu, bahna, bolesti, ale i neskutečně silných zážitků.

Kde koupit

Aktuálně ( listopad 2020 ) je dostupná pouze ve verzi e-kniha – například na Alza.cz | Knihydobrovsky.cz | Kosmas.cz.

O knihu byl obrovský zájem. Tištěná kniha byla v prvním vydání během řijna rychle vyprodána, čeká se na dotisk.