Získejte formu s GPS hodinkami a s monitorem srdečního tepu

25. 2. 2019

Získejte formu s GPS monitorem srdeční frekvence, kniha o motivaci, plánování a měření vašich sportovních aktivit. Dozvíte se, jak správně naplánovat trénink při velké pomoci sporttesteru nebo sportovních hodinek a měření tepové frekvence.

Říká se, že pokud chcete být lepší než ostatní, musíte trénovat více a tvrději, než ostatní. Kniha „Získejte formu“ tuto pověru vyvrací. Vysvětluje, že sportem se nemusíte zničit, cílem by měl naopak být chytrý a efektivní trénink. Klíčem k takovému tréninku je umění naslouchat „řeči“ svého těla. Monitor srdeční frekvence je v knize použit jako zařízení, které Vám s porozuměním vlastnímu tělu dokáže pomoci.

Tuto odbornou knihu vydal Garmin, jako velkého pomocníka pro sportovce. Autorkou je finská sportovkyně a novinářka Juhapekka Tukiainen

Popisuje jak nastartovat váš organizmus, jak se na motivovat k tréninku, jak naplánovat a následně změřit to, co děláte a jak vám pomohou sportovní hodinky nebo sporttester.



V šesti základních kapitolách jsou vysvětlené principy fungování těla a mysli při sportu. Ve srozumitelné podobě přináší kniha jednoduchý soubor pravidel, která vás v řadě případů překvapí.

Pokud máte zkušenost se sportem, tak zjistíte, že některá pravidla dodržujete automaticky a u jiných zbytečně chybujete. Během čtení knihy zjistíte, že tělo při tréninku funguje logicky, na základě jednoduchých pravidel, na která se vyplatí brát ohled.

Hlavní témata jednotlivých kapitol jsou:

 

  • Umění motivace
  • Měření vlastního tréninku
  • Základy tréninku
  • Tréninkový řetězec
  • Trénink vlastního těla
  • Udržitelná motivace

Ukázka z knihy Získejte formu s GPS monitorem srdečního tepu

Pro koho je kniha určena

Pro aktivní, výkonné sportovce, kterým dodá nové podněty pro zlepšení, ale i pro začátečníky, kteří hledají motivaci pro shození přebytečných kilogramů nebo pro zlepšení fyzické kondice. Právě těm kniha vštěpuje myšlenku, že nejčastější chybou při tréninku je příliš vysoká počáteční zátěž a vůle dosáhnout co nejrychleji co nejlepších výsledků.

Máte za hlavní cíl běhaní hubnutí? Základní náhled do této problematiky najdete v článku: Běh a hubnutí: Návod jak zhubnout běháním

Tepová frekvence je častou součástí článků, které zde publikuji na blogu Sportigo.cz. Přečtěte si článek Udělejme si jasno v tepové frekvenci.

Ukázka z knihy Získejte formu s GPS monitorem srdečního tepu

Nyní projdeme podrobněji zaměření jednotlivých kapitol.

Umění motivace

První kapitola popisuje, jak dosáhnout přirozené chuti k sportování. Asi každý zná případy novoročních předsevzetí a ochabujícího nadšení, které se dostaví během prvních týdnů až měsíců tréninku. Jak se ztrátě motivace vyhnout? Jaké jsou její příčiny? To vše se dočtete právě v této části knihy.

Měření vlastního tréninku

Jak zjistit intenzitu tréninku a zátěž organizmu? Znalost míry zátěže organizmu při tréninku je jednou ze základních znalostí, pomocí které je možné zhodnotit a plánovat sportovní zátěž.

Základy tréninku

Tato kapitola vysvětlí základní pravidla, která se během tréninku vyplatí dodržovat. Při jejich dodržení je sportování jednodušší, organizmus funguje lépe a i doba na regeneraci a zotavení není tak dlouhá, jako v případě náhodně postaveného tréninku.

Tréninkový řetězec

Podobně, jako jednotlivý trénink má svá pravidla, i série tréninků rozložená v delším časovém úseku by měla plnit určité zásady. Jednotlivé tréninky nesmí být stejné, jinak tělo ustrne a přizpůsobí se jen jednomu typu zátěže.

Trénink vlastního těla

Pátá kapitola obsahuje shrnutí zásad plánování tréninku, včetně praktických ukázek vzorových tréninků pro jednotlivé výkonnostní skupiny. 

Udržitelná motivace

Jak využít chyb, kterým se při sportování nevyhnete? Jaké jsou nejčastější problémy spojené s chybným tréninkem? Jak je poznat a jak jim předejít? I toto se dozvíte v poslední kapitole knihy.

Ukázku knihy si můžete prohlédnou zde >>

Kniha byla přeložena na základě finské knihy „Pysyvään kuntoon GPS-sykemittarin avulla“, která vyšla v angličtině pod názvem „Get fit with a GPS heart rate monitor“.

Získejte formu s GPS monitorem srdečního tepu

Autor: Juhapekka Tukiainen (Finsko)

  • Počet stran: 98 stran
  • Rozměr: 175×225 mm
  • Jazyk: čeština
  • ISBN: 978952621807
  • Rok vydání: 2014

Knihu můžete koupit na Garmin.cz nebo na Alza.cz, kde je také nabízena v kombinaci přímo s některými sportovními hodinkami Garmin.

zdroj: Garmin.cz

p.s.

Kniha přináší velmi cenné informaci pro řízení tréninku. Naučí vás správně a efektivně využívat sporttester a sportovní hodinky. Je třeba si uvědomit, že knihu vydal Garmin, proto je v knize čtenář stále nenápadně tlačen ke koupi nějakých sportovních hodinek nebo sporttesteru.

Záleží jen na vás, kam chcete své sportování přivést, jaké máte cíle. Pravděpodobně ale budete dříve nebo později nějakého pomocníka na zápěstí potřebovat.

Téma sportovních hodinek, měření tepové frekvence a tréninku podle ní, je zmiňováno téměř v každé knize o běhání. Většinou zabere jednu či kapitoly a několik stránek. Zde téma vysvětleno obšírněji na 98 stranách.

Je jen otázkou, zda její cena musí být tak vysoká?




Sluchátka AfterShokz

12. Outdoorová kamera

Tyto kamery jsou vhodné pro natáčení různých sportovních a akčních aktivit. Hodí se při běhu, ideálně v horách. Pro překážkové závody, na kolo, na lyže, na plavání a surf.

Díky jejich velkému příslušenství se mohou použít i do vody, mají různé držáky na helmu, kolo, na selfie tyče.

Bohatost příslušenství je jedním se základní věcí, kterých si všímat při výběru outdoorové akční kamery. Důležité jsou také technické parametry rozlišení: Obecně platí – čím větší rozlišení, tím lepší kvalita videa.

Velikost displeje, stabilizace obrazu, ovládání kamery a komunikace s dalším zařízením.

Na čele pelotonu akčních kamer je Go Pro, aktuálně s modelem GoPro Hero 10.

Kvalitní akční outdoorové kamery nabízí značky: DJI (například model DJI Action 2 Dual-Screen Combo), Insta 360, zajímavou alternativou, co do kvality a financí, jsou značky: NiceBoy, Yi nebo Lamax.

Cenová relace: 1000–16 000 Kč

13. Masážní pistole

Masážní pistole, hit posledního roku.

Regenerace je pro úspěch ve sportu stejně důležitá jako samotný trénink. Kdo ji podceňuje, tak …, nechme strašení. Správný odpočinek, sauna, masáže, doplňkové cvičení a posilování? Ano, jasně. K základní pomůckám pro domácí regeneraci patří, v tom výběru již uvedený, masážní válec.

Technologie jdou stále dál. Masážní pistole jsou stále oblíbenější.

Použití masážní pistole je velice snadné. Stačí jen přístroj zapnout a přiložit k místu, které vás bolí.

Masážní pistole pomáhá zmírnit svalové napětí a ztuhlost, zvyšuje rozsah pohybu a současně zlepšuje cirkulaci a průtok krve.

Cenová relace: 1 590–16 000 Kč

14. Běžecký kemp

Běhání v partě nadšenců pod dohledem trenérů. Ráno a odpoledne běh, večer přednášky, vše doplněno různými radami pro trénink, výživu a regeneraci.

Pořádají se v českých horách (Krkonoše, Jizerky, Šumava) i v zahraničí ( Tatry, Alpy ). Většinou jde o prodloužený víkend, 3-5 dní. Za mne super dárek pro běžeckého nadšence.

a další …

Pro milovníky jógy je také pořádáno mnoho celo-víkendových akcí.

Cenová relace: 3500–15000 Kč

15. Test v laboratoři

Zátěžový běžecký test prováděný v běžecké laboratoři zjistí aktuální formu, zdraví a kondice. Určí se tréninkové zóny a běžci získají další doporučení.

Nejčastější je zátěžový test laktátové křivky.

Kde zjistit více a objednat:

  • Vital-praha.cz
  • triexpert.cz
  • SALMING RUNLAB – salming.cz

a další

Cenová relace: 1700–4000 Kč

16. Sportovní výživa a doplňky

Zde bych řekl, že jde o další záchytnou kategorii dárků pro sportovce. Je zde velmi široká nabídka. Od specialit, jako jsou proteiny, BCAA a další podobné suplementy, přes různé gely a tyčinky, až k vitamínům a různým doplňkům stravy.

Ideální je okouknout, co váš sportovec již jít a bere za doplňky. Není nic jednoduššího, než mu zásoby doplnit.

Velmi dobře hodnocen je přípravek Edgar. Běžci mají v oblibě gely a tyčinky Clift, GU, nově se také hodně dostává do obliby značka Maurten. 

Já si také oblíbil tyčinky a věci od Enervitu a firmy Penco. Dobré zkušenosti mám se shopem a věcmi od Namaximum.cz a doplňků od Blendea.cz

Poslední má výborná zkušenost je s výrobky Protein&Co.

Pro milovníky müsli, sušeného ovoce a oříšků je velmi dobrá služba Mixit, kde si můžete namíchat své müsli, tak jak budete chtít. Mají také müsli tyčinky, čokoládu a další pochoutky.

Cenová relace: 30–1500 Kč

17. Běžecký pás

Běžecký pás je, tak trochu, samostatná kapitola mezi běžeckým vybavení. I když se dá mnoho běžeckých pásů velmi jednoduše složit, stejně nějaké místo zaberou. Zároveň jde o větší investici.

Když si s výběrem nového běžeckého pásu dáte záležet, získáte výbornou pomůcku při cestě za získáním štíhlejší postavy a lepší kondice. Ještě předtím, než se pustíte do prohlížení jednotlivých modelů, ujasněte si odpovědi na tyto otázky:

  • Kolik místa máte k dispozici?
  • Budete pás opravdu pravidelně využívat? A spíše pro chůzi, nebo vyloženě pro běh?
  • Poslouží pouze pro vás, nebo i pro další členy rodiny?
  • Bez jakých funkcí a vlastností se neobejdete?
  • Jaký máte rozpočet?

Běžecký pás je dobrá pomůcka pro běžce, zejména za špatného počasí a v zimě, kdy se často nechce jí ven nebo je mnoho sněhu. Běžecký pás je vhodný také pro zahřátí před domácím fitness cvičení nebo naopak, jako uvolnění po cvičení, hodí se také pro cardio cvičení.

Více o tom, jak vybrat pás se dočtete v článku: Jak vybrat běžecký pás.

Velký výběr běžeckých pásů najdete v shopu Insportline.cz, pěkný výběr je také na Alza.cz. Pásy s dobrou cenou, tzv. dobrým poměrem cena/kvalita, jsou k dispozici v Decathlonu.

Cenová relace: 5 000 – 170 000 Kč

Přečtěte si také

Pin It on Pinterest

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Snažíme se poskytovat služby v co nejvyšší kvalitě, proto naše stránky využívají technologii cookies. Většina internetových prohlížečů je automaticky nastavena tak, aby byly soubory cookies příjímány. Změnu můžete provést v nastavení svého prohlížeče.

Zavřít