Core trénink – Core strength training

5. 10. 2019

Tato kniha se velmi povedla. Je plná nákresů a ilustrací. Pěkně názorných, navíc vždy doplněných o jasné vysvětlení. Představuje uceleného průvodce cvičení pro posílení tzv. core, středu těla.

Jsem rád, že se mi dostala do ruky kniha Core trénink – Core strength training. Do stále provádím nějaké cviky na balónu, bosu, TRX nebo je vlastní vahou těla. Díky této knize to cvičení dostane řád a větší efektivitu. Už si podle ní sestavují různé cvičební dvacetiminutovky na ráno.

Chcete zlepšit svou sílu, držení těla a fyzickou kondici?

Jste na správné adrese. Díky této knize a vaší snaze při cvičení se vám to povede. V knize najdete více něž 150 cviků pro posílení svalů středu ( core ), doplněných jasnými vysvětlivkami, ilustracemi a pokyny, díky nimž dovede své tělo k dokonalosti.

Proč všechno to cvičení středu těla?

Snížíte si riziko zranění při sportu, zlepšíte držení těla a fyzičku, zvýšíte svou výkonnost.

Co v knize najdete

V knize je vše o core jednoduše a přehledně vysvětleno, díky přesným ilustracím, které jsou doplněné o další potřebné informace. Zároveň je v knize více než 150 cviků pro tvarování těla a rozvoj středu těla. U cviků ilustrace znázorňují jejich správné provedení, ukazují na jaké svaly přímo působí a které posilují. U některých cviků jsou také uvedeny jejich různé varianty při použití fitness pomůcek, jako jsou TRX, Bosu a další balanční pomůcky. 

Zjistíte, že díky jednoduchým cviků a jejich správném provedení, se vaše zpružní a zesílí.

Jednotlivé cviky jsou seřazeny podle úrovně, od základních, přes středně pokročilé, až k pokročilé úrovni. Jde o dokonalého průvodce. Vše je doplněno o další cviky na protahování a základní aktivaci core a zvýšení pohyblivosti.

K dispozici jsou také návody na cviky s kettlebellem, jednoručními činkami nebo na hrazdě.

V knize také najdete tréninkové programy a core cvičení pro jednotlivé sporty ( běh, tenis, cyklistiku, bojové sporty a další ). Zase přehledně vysvětleno, co pro který konkrétní sport je potřeba a na co se zaměřit.

Co je CORE?

„Hluboký stabilizační systém ( core, střed těla ) tvoří základnu pro všechny pohyby a umožňuje pohyblivost horní a spodní části těla. Efektivně směřuje sílu do končetin a stabilizuje páteř, hrudní koš a pánev vůči otřesům a vnějším silám.“ ( str.10 )

Je to část těla mezi spodkem žeber, kyčlemi a hýžděmi. Jde o základnu všech pohybů.

Správně funkční a aktivní hluboký stabilizační systém zajišťuje pevnost, stabilitu a pohyblivost páteře. Stabilizuje pánev a hrudní koš při pohybu.

Procvičováním core se zlepšuje držení těla, zvyšuje se ochrana zad při námaze. Dále získáte lepší rovnováhu a koordinaci pohybu, ruku v ruce s větší silou a rychlostí. A to už se hodí, ne?

Anotace knihy Core trénink

CORE STRENGTH TRAINING je nejmodernější speciální metoda určená pro posílení středu těla. Ve středu těla jsou iniciovány všechny pohyby a nachází se zde těžiště těla. Pevný střed těla je potřebný pro zvládnutí nejen pohybů dynamických, ale i statických, při kterých se organismus nepohybuje vůči podložce. Právě k takovým cvičením patří posilování. Pevný střed těla podporuje silové schopnosti organismu.

Kniha vás krok za krokem provede jednotlivými technikami a názorně vám ukáže, jak posílit svaly trupu v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí, ať už jste profesionální či rekreační sportovec nebo jen milovník fitness.

O autorech

Autory anglického originálu Core strength training jsou Glen Thurgood a Mary Paternoster.

Glen Thurgood

Má 12 zkušeností jako vrcholový sportovec a trenér. Pracoval s fotbalovými, baseballovými a ragby týmy, hrajících na různých univerzitních, státních a mezinárodních úrovní. Součastnosti je vedoucím atletické výkonnosti v Rugby Footbal Clubu.

Mary Paternoster

Vede společnost pro individuální trénink Pilates v Londýně ( Infinite Conditioning ). Je uznávanou cvičitelkou Pilates. Pracuje jako trenérka a instruktorka Pilates.

Core trénink

Kompletní rádce pro muže i ženy, jak posílením svalů středu získat zdravější a lépe fungující tělo

Glen Thurgood a Mary Paternoster

  • originál vydán v roce 2013 Dorling Kindersley
  • česky vydáno v roce 2019 ( 2. české vydání ) v nakladatelství Slovart
  • základní cena: 399 Kč
  • počet stran: 224

Tato kniha je plná instrukcí, které podrobně vysvětlují jednotlivá cvičení a vstřícných programů pro všechny výkonnostní úrovně, a proto představuje dokonalého průvodce na vaší cestě za silnějším hlubokým stabilizačním systémem.

Kde koupit

Sluchátka AfterShokz

12. Outdoorová kamera

Tyto kamery jsou vhodné pro natáčení různých sportovních a akčních aktivit. Hodí se při běhu, ideálně v horách. Pro překážkové závody, na kolo, na lyže, na plavání a surf.

Díky jejich velkému příslušenství se mohou použít i do vody, mají různé držáky na helmu, kolo, na selfie tyče.

Bohatost příslušenství je jedním se základní věcí, kterých si všímat při výběru outdoorové akční kamery. Důležité jsou také technické parametry rozlišení: Obecně platí – čím větší rozlišení, tím lepší kvalita videa.

Velikost displeje, stabilizace obrazu, ovládání kamery a komunikace s dalším zařízením.

Na čele pelotonu akčních kamer je Go Pro, aktuálně s modelem GoPro Hero 10.

Kvalitní akční outdoorové kamery nabízí značky: DJI (například model DJI Action 2 Dual-Screen Combo), Insta 360, zajímavou alternativou, co do kvality a financí, jsou značky: NiceBoy, Yi nebo Lamax.

Cenová relace: 1000–16 000 Kč

13. Masážní pistole

Masážní pistole, hit posledního roku.

Regenerace je pro úspěch ve sportu stejně důležitá jako samotný trénink. Kdo ji podceňuje, tak …, nechme strašení. Správný odpočinek, sauna, masáže, doplňkové cvičení a posilování? Ano, jasně. K základní pomůckám pro domácí regeneraci patří, v tom výběru již uvedený, masážní válec.

Technologie jdou stále dál. Masážní pistole jsou stále oblíbenější.

Použití masážní pistole je velice snadné. Stačí jen přístroj zapnout a přiložit k místu, které vás bolí.

Masážní pistole pomáhá zmírnit svalové napětí a ztuhlost, zvyšuje rozsah pohybu a současně zlepšuje cirkulaci a průtok krve.

Cenová relace: 1 590–16 000 Kč

14. Běžecký kemp

Běhání v partě nadšenců pod dohledem trenérů. Ráno a odpoledne běh, večer přednášky, vše doplněno různými radami pro trénink, výživu a regeneraci.

Pořádají se v českých horách (Krkonoše, Jizerky, Šumava) i v zahraničí ( Tatry, Alpy ). Většinou jde o prodloužený víkend, 3-5 dní. Za mne super dárek pro běžeckého nadšence.

a další …

Pro milovníky jógy je také pořádáno mnoho celo-víkendových akcí.

Cenová relace: 3500–15000 Kč

15. Test v laboratoři

Zátěžový běžecký test prováděný v běžecké laboratoři zjistí aktuální formu, zdraví a kondice. Určí se tréninkové zóny a běžci získají další doporučení.

Nejčastější je zátěžový test laktátové křivky.

Kde zjistit více a objednat:

  • Vital-praha.cz
  • triexpert.cz
  • SALMING RUNLAB – salming.cz

a další

Cenová relace: 1700–4000 Kč

16. Sportovní výživa a doplňky

Zde bych řekl, že jde o další záchytnou kategorii dárků pro sportovce. Je zde velmi široká nabídka. Od specialit, jako jsou proteiny, BCAA a další podobné suplementy, přes různé gely a tyčinky, až k vitamínům a různým doplňkům stravy.

Ideální je okouknout, co váš sportovec již jít a bere za doplňky. Není nic jednoduššího, než mu zásoby doplnit.

Velmi dobře hodnocen je přípravek Edgar. Běžci mají v oblibě gely a tyčinky Clift, GU, nově se také hodně dostává do obliby značka Maurten. 

Já si také oblíbil tyčinky a věci od Enervitu a firmy Penco. Dobré zkušenosti mám se shopem a věcmi od Namaximum.cz a doplňků od Blendea.cz

Poslední má výborná zkušenost je s výrobky Protein&Co.

Pro milovníky müsli, sušeného ovoce a oříšků je velmi dobrá služba Mixit, kde si můžete namíchat své müsli, tak jak budete chtít. Mají také müsli tyčinky, čokoládu a další pochoutky.

Cenová relace: 30–1500 Kč

17. Běžecký pás

Běžecký pás je, tak trochu, samostatná kapitola mezi běžeckým vybavení. I když se dá mnoho běžeckých pásů velmi jednoduše složit, stejně nějaké místo zaberou. Zároveň jde o větší investici.

Když si s výběrem nového běžeckého pásu dáte záležet, získáte výbornou pomůcku při cestě za získáním štíhlejší postavy a lepší kondice. Ještě předtím, než se pustíte do prohlížení jednotlivých modelů, ujasněte si odpovědi na tyto otázky:

  • Kolik místa máte k dispozici?
  • Budete pás opravdu pravidelně využívat? A spíše pro chůzi, nebo vyloženě pro běh?
  • Poslouží pouze pro vás, nebo i pro další členy rodiny?
  • Bez jakých funkcí a vlastností se neobejdete?
  • Jaký máte rozpočet?

Běžecký pás je dobrá pomůcka pro běžce, zejména za špatného počasí a v zimě, kdy se často nechce jí ven nebo je mnoho sněhu. Běžecký pás je vhodný také pro zahřátí před domácím fitness cvičení nebo naopak, jako uvolnění po cvičení, hodí se také pro cardio cvičení.

Více o tom, jak vybrat pás se dočtete v článku: Jak vybrat běžecký pás.

Velký výběr běžeckých pásů najdete v shopu Insportline.cz, pěkný výběr je také na Alza.cz. Pásy s dobrou cenou, tzv. dobrým poměrem cena/kvalita, jsou k dispozici v Decathlonu.

Cenová relace: 5 000 – 170 000 Kč

Přečtěte si také

Pin It on Pinterest

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Snažíme se poskytovat služby v co nejvyšší kvalitě, proto naše stránky využívají technologii cookies. Většina internetových prohlížečů je automaticky nastavena tak, aby byly soubory cookies příjímány. Změnu můžete provést v nastavení svého prohlížeče.

Zavřít