Představuji: Sportigo Challenge

11. 2. 2022

Představení sportovní výzvy Sportigo Challenge

Myslí, že k tomu muselo, dříve nebo později stejně dojít. Jak běhám po Českém ráji, stále promýšlím nové trasy a osobní výzvy. A někde tam na stezce, v lese, mezi skalami, to přišlo. Je tu Zlatá stezka a co k tomu přidat ještě pár vlastních tras a třeba i něco pro kolo, to by bylo dobré, ne?

Zlatá stezka Českého ráje jasně definována a má svou historii, ultra výzva, dálková trasa. Zkusím k tomu přidat i něco kratšího, vlastního, ale tak, aby to stálo také za trochu námahy.

Nápad se zrodil již v loňském roce, ale učesanou konečnou podobu dostal až letos, spolu se spuštěním nového webu o Zlaté stezce, kam přesouvám vše o Českém ráji, logicky tak i Sportigo Challenge.

Vybrat běžecké boty na trail

top4running.cz

Co je Sportigo Challenge

Sportigo Challenge je soubor pěti osobních výzev, tři běžecké a dvě pro kolo. Všechny trasy jsou vyznačeny v Českém ráji. Vždy jde o okruhy, aby byla zajištěna dobrá dostupnost a přístupnost na start, plus případně jednoduché zaparkování.

Trasy jednotlivých výzev jsou přesně stanovené, výzva má svá pravidla. Hodnotím a eviduji výsledky z jednotlivých výzev (tras) zvlášť a zároveň sleduji, kdo zvládne všech pět v jednom roce.

Běžecké výzvy jsou vypsané na trasách o délce 15, 20 a 54 kilometrů, kde patnáctka je silniční, tedy zaměřená na rychlost, dvacítka je koncipována jako profilově a povrchově rozmanitá trailovka. Nejdelší trasa v sobě skrývá vše, co k běhu v přírodě patří, má už parametry ultra a vede přes Kozákov.

Cyklistické výzvy jsou dvě, na 100 a 62 kilometrů, delší je čistě silniční, kratší vede naopak převážně po cyklostezkách a terénem. Chtěl jsem, aby si vybrali jak silničáři, tak bikeři a milovníci gravelu.

Následuje představení jednotlivých tras.

Maloskalská 15

Rychlá patnáctka po cyklostezkách a silnicích mezi Dolánky a Malou Skálou. Vyzkoušej svou rychlostní vytrvalost na rychlé trase proti a po proudu Jizery.

Popis trasy: Start a cíl u vjezdu do parkoviště v Dolánkách, u Dlaskova statku – po červené k mostu přes Jizeru a cestou k jezu – stezkou k Zrcadlové koze, jediná část, kde hrozí trocha bláta – po silnici do Rakous a dál do Malé Skály – Boučkův statek, otočka – zpět po cyklostezce podél Jizery, dvakrát přes most a Jizeru – po železničním mostě znovu přes Jizeru – stále po cyklostezce zpět do cíle.

Příhrazská 20

Trailová dvacítka po Příhrazských skalách a okolí se zajímavým profilem. Start a cíl u Valečova.

Popis trasy: Start a cíl u parkoviště pod Valečovem, na úrovni horního výjezdu z parkoviště – po červené k hradu – rozcestí Valečov – po zelené Zápudov – Branžež – rozcestí Nová Ves – po žluté, směr Drhleny – u rekreační ho střediska Zlaté údolí odbočení nalevo a po cca 100 metrech doprava a  lesem, neznačená cesta, napojení na modrou – po modré k rozcestí Pod Malou Sněhurkou – doprava na zelenou – Srbsko – napojení na červenou, lesem a mezi skalami a dál nahoru až k rozcestí U věže – po žluté na Hrázku – po modré ke Krásné vyhlídce – po červené směr k Drábským světničkám ( Studený průchod – lze běžet skrz nebo po cestě okolo, doporučuji cesto okolo ) –  za Studeným průchodem po modré až k Drábským světničkám – zde opět napojení na červenou – Skalka – směr Valečov – od rozcestí Valečov po neznačené cestě dolů a k parkovišti – cíl.

Kozákovská 50

„Mini“ Ultra Českého ráje. Dost výživná padesátka Českým rájem s trasou přes Kozákov. Patnáct set výškových metrů si už nohy zapamatují. Hodně požitkářský okruh.

Popis trasy: Okruh se startem a cílem v Turnově, Sobotecká ulice, přejezd u nádraží – po červené k Hlavatici – Valdštejn – Hruboskalsko – Hrubá Skála – Vidlák – Tachov – Troskovice – Trosky, až nahoru k bráně do hradu, dotknout se hradu a po modré směr Borek – po cyklostezce do Rokytnice a do Doubravice – po modré k rozcestí Osudová – Sedmihorky – po modré ( Angrova stezka ) Karlovice – Svatoňovice – Kvítkovice – po zelené okolo Dubecka – Loktuše a po žluté nahoru na Kozákov – po červené na Hamštejnský hřeben – Koberovy – po modré okolo Suchých skal a dolů do Malé Skály – po červené okolo Pantheonu na Frýdštejn a dál směr na Dolánky – Dlaskův statek – po červené pod Hrubým Rohozce – přes Turnov, stále po červené – železniční most přes Jizeru a cíl.

60 km gravel / mtb bike Českým rájem

Pro milovníky gravelu a MTB. Trasa vede většinou cyklostezkách, rozbitých lesních silničkách a lesních cestách. Pár úseků je po silnici.

Popis trasy: Start a cíl Turnov, Sobotecká ulice, u výjezdu z parkoviště – po 4087 na Valdštejn – Hruboskalsko – před arboretem odbočka na Kacanovy po 4012 – po 4009 směr Skokovy – Žehrov – pod Příhrazskými skálami směr Olšina – Dneboh – Zasadka – Branžež, vše po 4009 – na rozcestí Na Branžežské cestě odbočení doprava na 4014 a výjezd k rozhledně Čížovka – po silnici do Kamenice a dál k hradu Kost – po 4010 do Libošovic – Pleskoty – Vežický rybník – napojení na 4015 a výjezd k Hrubé Skále – sjezd do Doubravice a po 4010 přes Sedmihorky a Pelešany zpět do Turnova.

100 Českým rájem

100 km výzva pro silniční cyklisty Českým rájem s horskou prémií na Kozákově.

Trasa vede většinou po silnicích druhé a třetí třídy.

Start a cíl je v Kněžmostě na náměstí, zde je i parkoviště – Suhrovice – Drhleny – Kamenice – Kost – Libošovice – Vyskeř – Hrubá Skála – Vidlák – Troskovice – Újezd pod Troskami – Rovensko pod Troskami – Lestkov – Kozákov – vrch Kozákov – Záhoří – Pelechov – Koberovy – Besedice – Malá Skála – Frýdštejn – Jenišovice – Sychrov – Pěnčín – Svijanský újezd – Svijany – Doubrava – Olšina – Dneboh – Zásadka – Boseň – Kněžmost

Detail trasy je zde >

Tak, kterou trasu si vybereš jako první?

Kompletní informace o Sportigo challenge zde: Sportigo Challenge Český ráj – Zlatá Stezka (zlatastezka.com)

Sportigo Challenge je trochu o závodění, ale to neznamená, že si jednotlivé trasy nemůžeš projít, proběhnout nebo projet jen tak, turisticky, jde hlavně o ten Zážitek.

Pokud se chceš porovnat s ostatními, nezapomeň se registrovat, vyber si trasu a zkus překonat sám sebe.

Vyzvi kolegy a parťáky

Máš svůj tým? Hecujete se s kolegy a kolegyněmi v práci? Vyberte si jednu z tras nebo všechny a zkuste se poprat o vítěze Sportigo Challenge ve vaší partě.

Zlatastezka.com

Na webu www.zlatastezka.com najdeš nejen vše o Zlaté stezce Českého ultravýzvě a dálkové trase a vše o Sportigo Challenge, ale také další doporučené trasy pro běh, turistiku a cyklovýlety, které postupně doplňuji a další info pro turisty z Českého ráje.

Dříve se poznával kraj ze sedla koně. Já říkám:

Poznej Český ráj ze sedla svého bike nebo běžeckých botách.

Sledujte mě:

Kdo to tady vše píše:

Michal Kudrna, běhám po stezkách, nejčastěji v Českém ráji a v Krkonoších. Píšu, občas něco vyfotím nebo sestříhám.  Osobní motto: Více poznat, více zažít.