Trasa S – okolo Příhrazských skal

• Délka: 4,9 km
  • Převýšení: 209 m+

Rychlý popis trasy:

Parkoviště Na Krásné vyhlídce – po červené směr Příhrazy a dále na rozcestí U věže – po žluté na rozcestí Hrázka – po modré zpět na start Na Krásné vyhlídce.

Podrobný popis trasy

Start je u vjezdu areálu Na Krásné vyhlídce – beží se po červené, směr Příhrazy – okolo zadní části penzionu, po stezce do lesa – k ukazately a vyhlídce Stará Hrada se cesta vlní lesem po okraji skalního masivu – od vyhlídky Stará Hrada ( 1,3 km ) je náročnější část, kde jsou různé schody ( přírodní a železné ), zde zejména za mokra dej velký pozor – po cca 2 km je prudký sestup do Příhraz – stále se jde po červené – proběhni Příhrazy a stoupej nahoru ( 2,5 km ) – výstup je náročný, místy krkolomný – na vrchlu je rozcestí U věže ( 2,9 km ), kde odboč na žlutou – rozcestí Hrázka ( 3,6 km ) – po modré nahoru, směr Krásná vyhlídka – po modré, stezka lesem, po okraji sadu a nakonec sadem zpět do cíle.

schody – jdou směrem dolů – cca 1,5 km od startu

stoupání z Příhraz – schody se jdou nahoru

Parkování a občerstvení

Zaparkovat a občerstvit se můžete přimo na startu této trasy – Penzion Na Krásné vyhlídce ( web ).

Alternativní možnosti parkování

• U hradu Valečov ( cca 3,5 km pěšky )
  • Dneboh, pod Drábskými světničkami ( cca 2 km pěšky )

Zajímavá místa

Na trase: Příhrazské skály, Hrázka, Stará Hrada

V okolí: Drábské světničky, zřícenina hradu Valečov, zámek Mnichovo Hradiště, Hynšta, vrch Mužský

Vyber si startovní číslo

Kde sdílet

Své běžecké zážitky z tras můžeš sdélet ve facebookové skupině Sportigo Český ráj Challenge a v aplikaci Strava, kde s můžeš přihlásit do clubu Sportigo Český ráj Challenge.

Samozřejmě můžeš své výsledky sdílet na dalších sociálních sitích. Budu rád za používaní oficiálních hashtagů:

#sportigochallenge

#sportigoceskyraj

Kompletní info o Sportigo Challenge

Kompletní info, pravidla a přehled všech tratí Sportigo Český ráj Challenge najdeš na stránce: www.sportigo.cz/sportigo-cesky-raj-challenge

Vydej se do Českého ráje a prožij běžecká dobrodružství na stezkách po tomto krásném koutě České republiky.

foto – autor: Michal Kudrna

mapy a údaje o km a převýšení: mapy.cz

Sledujte mě:

Kdo to tady vše píše:

Michal Kudrna, běhám po stezkách, nejčastěji v Českém ráji a v Krkonoších. Píšu, občas něco vyfotím nebo sestříhám.  Osobní motto: Více poznat, více zažít.