Zlatá stezka Českého ráje

Ultra výzva

Přijmi výzvu, vydej se po červený a proběhni nebo projdi celý Český ráj po Zlaté stezce. 118 km dlouhá trasa se klikatí celým Českým rájem a provede tě po všech významných místech v této nádherné oblasti.

Staň se členem Sportigo klubu Zlaté stezky

Ultra výzva Zlatá stezka Českého ráje

Překonej sám sebe a zdolej Zlatou stezku Českého ráje, výzvu výzev Českého ráje, a zařaďte se do prestižného klubu finišerů, této ultra výzvy.

Délka

118 km

Převýšení

2200 m+

Trasa Zlaté stezky

Celá trasa vede po červené turistické – Zlatá stezka Českého ráje

Start Valdštejnovo náměstí, Jičín – vrch Tábor – Skuhrov – Kozákov – Koberovy – Malá Skála – Frýdštejn – Dolánky – Turnov – Valdštejn – Hrubá Skála – Vidlák – Trosky – Nebákov – Libošovice – Kost – Příhrazy – Drábské světničky – Valečov – Mnichovo Hradiště – Klášter – Klokočka – Bakov nad Jizerou – Debř – Mladá Boleslav – cíl Staroměstské náměstí, Mladá Boleslav.

Nebo v obráceném směru z Mladé Boleslavi do Jičína.

vrchařská prémie

Trasa XXL – Ultra trail Českým rájem

Mapa

Trasa Zlaté stezky vede z Jičína do Mladé Boleslavi. Klikatí se celou oblastí Českého ráje. Start je v Jičíně na Valdštejnově náměstí u sloupu s rozcestníkem. Cíl je po cca 117 km v Mladé Boleslavi na Staroměstském náměstí u Mariánského sloupu.

Celá trasa vede po červené turistické značce, na ukazatelých je je nápis Zlatá stezka českého ráje. Stejné označení je i u trasy na mapy.cz.

Pokud se nechcete orientovat podle turistických značek, můžete si trasu stáhnout z mapy.cz, například formát .gpx si můžete nahrát do chytrých sportovních hodinek, které podporují mapování, a orientovat se podle nich.

Směr Mladá Boleslav – Jičín

Směr Jičín – Mladá Boleslav

Trasa v aplikaci Strava

Pravidla ultra výzvy Zlatá stezka Českého ráje

Zdolání trasy

Zdolání trasy musí být provedeno pouze za užití vlastní síly a po vlastních končetinách. Není dovoleno využívat jakýkoliv dopravní prostředek.

}

Časový limit

Hlavní kategorie – běžci – zdolání trasy do 24 hodin od startu.

Vedlejší kategorie – turisti – zdolání trasy do 5 dnů ( 120 hodin ) od startu.

Uvádí se tzv. Elapsed time – Uplynulý čas – Celková uplynulá dobu běhu od startu do cíle, včetně zastávek a pauz. Věřím, že toto je nejspravedlivější a nejpřesnější způsob, jak vše porovnat. Standardně, jako při závodech.

Trasa

Trasa je přesně daná, viz výše.

Při odklonu z trasy ( občerstvení, návšteva památky, zabloudění a pod. ) se účastník, dle možností, vrátí na místo odkud z ní sešel a pokračuje dále po červené. Zkrátka, žádné zracování. Raději o kilometr více, než aby na konci chyběl.

Podpůrný tým a vybavení

Podpůrný tým a spoluběžec na trase je povolen. Náhradní vybavení je možné přijmout od podpůrného týmu.

r

Vlastní odpovědnost

Každý účastník jde na vlastní odpovědnost, veškerá rizika nese sám. Je povinen dodržovat veškerá pravidla platná v oblasti Českého ráje.

Start a cíl

Jsou dvě varianty:

• Směrem z Jičína do Mladé Boleslavi. Start je v Jičíně, Valdštejnovo náměstí, u rozcestníku, cíl v Mladé Boleslavi na Staroměstském náměstí u Mariánského sloupu.
  • Směrem z Mladé Boleslavi do Jičína
p

Zveřejnění

Plánovaný pokus musí být předem zveřejněn v podobě příspěvku na Facebooku Sportigo nebo Facebookové stránce skupiny Sportigo Český ráj Challenge. Je povinnost uvést kategorii, ve které se atlet pokusí zdolat stezku – běžec, 24 hodin nebo turista, 5 dní.

R

Dokončení

Úspěšný pokus musí být doložen zveřejněním GPS záznamu trasy či odkazem na něj v oblíbených online službách jako jsou Garmin connect, Strava, Endomondo … .

Foto, report z trasy

Každý je povinen poskytnou jednu fotku z trasy ke zveřejnění.

Samozřejmě budu rád za větší foto a textový report ke zveřejnění na FC stránce, případně na blogu Sportigo.cz

Klub Zlaté stezky Českého ráje

Každý, kdo úspěšně dokončí dle pravidel trasu Zlaté stezky Českého ráje, se stává automaticky členem klubu v kategorii ve které ji zdolal.

Jsou vypsány dvě kategorie. Hlavní kategorie – Běžci – dokončení do 24 hodin od startu a vedlejší kategorie -Turisti – dokončení do 5 dní od startu. Každý běžec, který nestihne časový limit 24 hodin, je zařazen do kategorie Turisti

Sociální sítě, sdílení

Budu rád, pokud budeš své výsledky a zážitky sdílet na sociálních sitích, které používáš. Děkuji za používaní oficiálních hashtagů:

#zscr24

#sportigochallenge

#sportigoceskyraj

Výsledky, reporty a další info z trasy a z Českého ráje můžeš sledovat na facebooku: SportigoCZ a ve facebookové skupině Sportigo Český ráj Challenge

Členové klubu Zlaté stezky

Přehled úspěšných finišerů, členů Sportigo klubu Zlaté stezky registrujeme na samostatné stránce, kde najdete jejich jméno, dosažený čas a odkaz na záznam trasy, případně fotky a report z trasy.

Podrobnější popis trasy

Zlaté stezky Českého ráje

Popis trasi pro směr Jičín – Mladá Boleslav. Pro opačný směs sroluj dolu a jeď po stránce nahoruwink

Start je v Jičíne na Valdštejnově náměstí u rozcestníku. Najdi si červenou značku a vydej se za dobrodružstvím v Českým ráji.

Proběhni Valdickou bránou a několika uličkami k dlouhé aleji. Valdštejnova lipová alej tě dovede až k Valdštejnově lodžii, kde červená zahýbá a míří pryč z města.  Vede okolo vrchů Zebín a Železný do obce Železnice.

Červená dále pokračuje na Kyje. Za vesnicí začíná stoupání na první větší kopec na trase, na Tábor.

Před startem můžete vyběhnout na ochoz Valdické brány a rozhlédnout se po okolí Jičína.

Věž je vysoká 52 metrů a k ochozu musíte zdolat 156 schodů.

Vrch Tábor ( 678 m ), na vrcholu je Tichánkova rozhledna s penziónem a restaurací. Také Kostel proměnění páně.

Po občerstvení se vydej dál, po červený. Seběhni do Košova a dál na Rváčov, cestou si můžeš udělat pár metrů odbočku na Smetanovu vyhlídku, před sebou uvidíš Kozákov. Ano, tam také za chvilku poběžíš.

Za Skuhrovem vede cesta lesem, pozor ať nepřeběhneš odbočku u osady Bezděčín.

Od křižovatky Zelený háj začíná stoupání na Kozákov.

Pojmenování vrchu Tábor vzniklo podle zdejších táborů lidu v husitské době.

Tichánkova rozhledna, vrch Tábor

Kozákov ( 744 m ), nejvyšší bod na trase Zlaté stezky. Máš za sebou 26 km, můžeš se najíst v restauraci v Riegrově chatě nebo v sousedícím kiosku nebo rozhlédnout se po krajině z místní rozhledny.

Po červený se vydej směr Hamštejnský hřeben a dál na Koberovy. Pozor na rozcestí asi 500 m od Kozákova, kde jedna větev červené odbočuje do leva, ty ale běžíž rovně.

Z Koberov kousek po silnici do Besedic. Dbej na svou bezpečnost při seběhu Besedickými skalami do Malé Skály, jeden úsek, obzvláště za mokra, je velmi nepříjemný.

Riegrova chata Kozákov

Malá Skála, jedno z hlavních středisek Českého ráje a velká možst pro doplnění stravy a tekutin.

Ale pozor, z Malé Skály následuje prudký výšlap, samozřejmě po červené, pod Pantheon a dál k hradu Frýdštejn. V obci Frýdštejn je další možnost občerstvení. A pak se jde směr Záborčí, kde je velmi nádherný trailový úsek lesem mezi skálami.

Upozornění: při přebíhání silnice č.10 dbejte zvýšené pozornost, bývá zde velký provoz.

Za silnicí, hned za otvorem mezi svodily, začání stezka, která tě dovede nad Turnov. Následuje seběh na Dolánky. A pod zámkem Hrubý Rohozec tě červená zavede až do Turnova.

Frýdštejn

Trasa Turnovem je překvapivě relativně snadná. Nikde se zbytečně nekličkuje uličkami.

Za Turnovem tě schody ( viz obrázek vedle ) a prudké stoupání dovede až k rozhledně Hlavatici.

Cestou do kopce mineš Bránu do Českého ráje. Jde skupinu několika dřevěných soch. Tzv. Duchovní Brána do Českého ráje vznikla v roce 2008. Každá ze soch je z jiného stromu a má vyzařovat svou energii.

Od Hlavatice tě červená zavede k hradu Valdštejnu a do do nitra Hruboskalska.

Frýdštejn

Hruboskalsko, jsme lehce za 50 kilometrem trasy Zlaté Stezky.

Hlavatice – Valdštejn – přes vyhlídky a přes Arboretum dál okolo zámku Hrubá Skála. Hruboskalsko nabízí také možnost občerstvení a doplnění zásob. Menší restaurace je u hradu Valdštejn, kiosek je před arboretem a kiosky jsou také na parkovišti u zámku Hrubá Skála, kde je navíc zámecká restaurace.

Z Hrubé Skály seběh do Věžického údolí a dál k Vidláku, i zde je restaurace, jíst se dá zkrátka skoro po celé cestě 🙂

Dál po silnici, za hrází rybníka do lesa a prudce nahoru. Přes Tachov až pod Trosky.

Na Trosky, ke hradu a na jeho prohlídku se můžeš vydat dobrovolně, mimo soutěž. Červená nevede k hradu, ale z parkoviště pod hradem se stáčí dolů za hotelem ( zase restaurace ) a klesá k oblíbenému kempu Svitačka.

Následuje kousek po silnici a dál směr Nebákov.

hrad Trsoky

Nebákov a další možnost občerstvení, dál se pokračuje po červené, lesem okolo Podsemínského rybníka, za hrází rybníka poběžíš okolo Podsemínského mostu, velmi oblíbeného u filmařů,  objevil se například v rodinné komedii Jak dostat tatínka do polepšovny nebo dobrodružném filmu Kletba bratří Grimmů.

Podél Žehrovky k silnici, několik desítek metrů po silnice a znovu do terénu. Směr Libošovice.

Z Libošovic tě červená zavede Prokopským údolím až ke hradu Kost. Zde možnost občerstvení v hradní restauraci.

Cíl se blíží, už jen 45 kilometrů.

Hrad Kost – gotický hrad, jeho založení se datuje do 2. poloviny 14. století. Nyní patří potomkům rodu Kinsky dal Borgo.

Frýdštejn

Z Kosti se běží směr Srbsko a dál se lesem pomalu stoupá k okraji Příhrazských skal. Od rozcestí U věže následuje velmi prudký seběh, kombinace přírodních a umělých schodů, dolů do Příhraz. Krátký oddech a je tu, zase prudký, ale tentokrát výběh na druhou stranu Příhrazských skal. Za deště dost bahnitý výstup.

Stezka se různě klikatí mezi skalami, někde jde jen o lesní stezku, někde jsou pískovcové překážky a někdy dlouhé kovové schody ( za mokra velmi kluzké ). Odměnou jsou krásné výhledy.

V penzionu Na krásné vyhlídce se můžeš dobře občerstvit a vydat se k Drábským světničkám. Za nimi se stezka stáčí a západní hraně skalního města míří směr Skalka a zřícenina hradu Valečov.

Frýdštejn

Proběhneš okolo Valečova, proběhneš Zásadku a přes louky běžíš směr Mnichovo Hradiště. Zde upozorňuji na navigaci, tento úsek: Zásadka – Mnichovo Hradiště je velmi špatně značený. Ale zase tolik cest tam není 🙂

Proběhnutí Mnichovo Hradištěm není složité, ale bude od tebe vyžadovat trochu pozornosti při sledování červené značky.

Při přeběhnutí Jizery za Mnichovým Hradištěm jsme na 95 kilometru, cíl se rychle blíží. Po silnici na Klášter, vyběhnutí k místnímu pivovaru, rychle dolu a dál po silnici směrem do Maníkovic.

Od Mnichova Hradiště se Zlatá stezka Českého ráje spojila s jednou větví Svatojakubské cesty. Můžeš tak u cesty vidět její znak v podobě mušle hřebenatky.

Maníkovice – seběh dolů na Klokočku, zde si u pramene, který se nachází pod kaplí svatého Stapina, můžeš doplnit vodu ( je to jen 50 metrů od cesty ). Pokračuj dál lesem do Nové Vsi a dál po silnice do Malé Bělé a dál po mostě přes Jizeru až na náměstí do Bakova nad Jizerou.

Po proběhnutí Bakova tě červená značka dovede na krásnou stezku podél Jizery, až do Josefova Dolu. Po silnici do Debře, znovu na druhý břeh Jizery přes Masarykův most. Za železničním přejezdem doleva a dál po červené na Boleslav. Opět pěkná stezka podél Jizery.

Poslední kilometry, jdeme do závěrečného spurtu. Proběhni Podlázky a dál podél Jizery a už jsi v Boleslavi. Přes most, po schodech nahoru ( viz obrázek ). Na Komenské náměstí, okolo magistrátu na Staroměstské náměstí.

Cíl je u Mariánského sloupu.

Zvítězil jsi, gratuluji.

Zlatá stezka Českého ráje

Ultra výzva

Přijmi výzvu, vydej se po červený a proběhni nebo projdi celý Český ráj po Zlaté stezce. 117 km dlouhá trasa se klikatí celým Českým rájem a provede tě po všech významných místech v této nádherné oblasti.

Staň se členem Sportigo klubu Zlaté stezky

Respekt a férovost

Čekám od tebe férový boj, respekt k sobě a k soupeřům, respekt k okolí a přírodě, kterou poběžíš. Užij si celou cestu.

Trasa

118 km, cca 2200 m převýšení

Celá trasa vede po červené turistické – Zlatá stezka Českého ráje

Směr Jičín – Mladá Boleslav

Mapa ke stažení zde >

Směr Mladá Boleslav – Jičín

Start Mladá Boleslav, Staroměstské náměstí – Mladá Boleslav – Podlázky – Debř – Bakov nad Jizerou – Klokočka – Klášter – Mnichovo hradiště – Valečov – Drábské světničky – Příhrazy – Kost – Libošovice – Nebákov – Trosky – Vidlák – Hrubá Skála – Valdštejn – Turnov – Dolánky – Frýdštejn – Malá Skála – Koberovy – Kozákov – Skuhrov – vrch Tábor – Jičín – cíl, Jičín , Vladštejnovo náměstí.

Servis a podpora

Trasu musíš zdolat sám po vlastních bez pomoci kola, auta, vlaku. Podporu po trase můžeš plně využít. Nezapomeň po trase pravidelně jíst a doplňovat tekutiny. Vyraz na cestu s přáteli, bude více zábavy a navzájem se podpoříte.

Jak to ohlásit

Plánovaný pokus musí být předem zveřejněn v podobě příspěvku na Facebooku Sportigo nebo Facebookové stránce skupiny Sportigo Český ráj Challenge.

Po zdolání trasy pošli záznam z trasy a nějakou fotku, ať osotaní vědí, jak sis to užil.

Sdílej

Nezapomeň své výsledky a nadšení sdílet dál.

#zscr24

#sportigochallenge

#sportigoceskyraj

Držím palce. Užij si Český ráj.

Sportigo Challenge Český ráj

Ultra výzva Zlatá stezka Českého ráje je součástí Sportigo Challenge Český ráj, kde najdeš i další trasy pro trailové běhání po rozmanitých a krásných tratí v Českém ráji.

Připravil jsem 12 hlavních a doplňkových trailových tratí pro běh, které tě provedou Českým rájem a prověří tvé nohy a plíce. Bonusově si také můžeš vyzkoušet rychlostní zkoušky a horské prémie. Jezdíš na biku? Nějakou tu libůstku zde také najdeš.

Kompletní info, pravidla a přehled všech tratí Sportigo Český ráj Challenge najdeš na stránce: www.sportigo.cz/sportigo-cesky-raj-challenge

Vydej se do Českého ráje a prožij běžecká dobrodružství na stezkách po tomto krásném koutě České republiky.

Video Vlog: 250 Český ráj

1 tým, 2 auta, 8 běžců, 24 úseků a 250 kilometrů po Českém ráji. To bylo naše putování, náš průběh závodem 250 Český ráj. Kilometry postupně přibývaly, odškrtávali jsme jednotlivé úseky, až jsme dosáhli cíle. Stejně tak se střádala únava, ale i různé zážitky. To vše...

číst více
Na Tři krále tréninkově Českým rájem.

Říká se, že Olafovi akce buď miluješ nebo nenávidíš. Nevím, já s nimi stále bojuji. Ale po loňské tréninkové padesátce v Českém ráji a prosincové padesátky zasněženýcm Kokořínskem, jsem se letos na Tři krále vydal na další akci pod taktovkou Olafa Čiháka, člověka,...

Foto blog: Objevitelský výlet Hruboskalskem

Vánoce se kvapem blíží, ale zima si vzala volno, předpověď počasí hlásí sice jen lehce nad nulou, ale polojasno. - Co kdybysme v neděli vyrazili na výlet? Na objevitelský výlet do skalního města Hruboskasko. Mám tam již delší dobu políčeno na jeden skalní útvar. A...

číst více

Sponsoři

Děkuji zapojeným partnerům

Možnosti spolupráce rád s vámi prodiskutuji. Kontakt: michal@sportigo.cz