Trasa XL – Maraton Českým rájem

• Délka: 42,2 km
  • Převýšení: 876 m+

Rychlý popis trasy:

Start a cíl na parkovišti u Věžáku. Po zelené směr Čertoryje – cyklostezka do Kacanov – po modré okolo Kopicova statku k hradu Valdštejn – po žluté průlet Hruskalskem k Sedmihorkám – modrá, zelená a zase modrá směr Doubravice – po cyklostezce Rokytnice a po žluté v Vidláku – po červené na parkovišti u Trosek – po modré k hradu a u brány otočka a zpět – seběh na Svitačku – dále po modré na Dolní mlýn – po zelené do Stéblovic – za kostelíkem odbočka, neznačená cesta do vísky Nepřívěc – po žluté k hradu Kost – po modré na Dobšice a Meziluží – od rozcestí Podvyskeřský mlýn po žluté k Věžáku, do cíle.

Podrobný popis trasy

42 km cestou necestou, během kterých si prohlédnete tři hrady, významné památky Českého ráje, proběhnete skalní město a podíváte se na jeden významný statek. Jdeme na to!

Start a cíl na parkovišti u Věžáku. Po zelené směr Čertoryje, až k rozcestí Pod Nouzovem – odbočit doleva, cyklostezka do Kacanov – Kacanovy a napojení na modrou, po modré okolo Kopicova statku k hradu Valdštejn – seběh dolů a po žluté průlet Hruskalskem k Sedmihorkám ( znáte z trasy M )– modrá, proběhnete Sedmihory a po zelená nahoru ze Sedmihorek k rozcestí Osudová – modrá směr Doubravice – u hasičárky v Doubravici napojení na cyklostezku 4010 – po cyklostezce Rokytnice a dál, až k Rokytnickému rybníku – po žluté v Vidláku – po červené, směr Trosky – z hráze rybníka se stoupá příkře nahoru – dál po červené až na parkovišti u Trosek – po modré k hradu a u brány otočka a zpět – seběh na Svitačku – dále po modré na rocestí Dolní mlýn – odbočka na zelenou a po zelené do kopce a do Stéblovic – za kostelíkem odbočka, neznačená cesta, přes osadu Babylon až do vísky Nepřívěc – na pojení na žlutou – po žluté k hradu Kost – po modré, podél Bílého rybníka a rybníka Partoťák dál na Dobšice a Meziluží – Pozor seběk rozcestí je velmi prudký, od rozcestí Podvyskeřský mlýn po žluté k Věžáku, do cíle.

Závěrečný úsek je po silnici, tak to můžeš tempo pěkně vystupňovat.

Trasa kombinuje různé povrchy – trail, silnice, šotolina, na rychlé maratonky to asi není, spíše zvol nějaké univerzálky nebo lehké trailovky s dobrým tlumením.

Kopicův statek

Hruboskalsko

Parkování a občerstvení

Zaparkovat můžete přímo na startu této trasy – Parkoviště u Věžického rybníku

Občerstvení: Hospůdka u hradu Valdštejn, kiosek Sedmihorky, hospoda u Vidláku, restaurace Trosky, hotel Podkost, restaurace na hradu Kost.

Alternativní možnosti parkování

• U rybníku Vidlák ( cca 3,5 km od startu )

Zajímavá místa

vyber si startovní číslo

Věžák - Věžický rybník

Kde sdílet

Své běžecké zážitky z tras můžeš sdélet ve facebookové skupině Sportigo Český ráj Challenge a v aplikaci Strava, kde s můžeš přihlásit do clubu Sportigo Český ráj Challenge.

Samozřejmě můžeš své výsledky sdílet na dalších sociálních sitích. Budu rád za používaní oficiálních hashtagů:

#sportigochallenge

#sportigoceskyraj

Kompletní info o Sportigo Challenge

Kompletní info, pravidla a přehled všech tratí Sportigo Český ráj Challenge najdeš na stránce: www.sportigo.cz/sportigo-cesky-raj-challenge

Vydej se do Českého ráje a prožij běžecká dobrodružství na stezkách po tomto krásném koutě České republiky.

foto – autor: Michal Kudrna

mapy a údaje o km a převýšení: mapy.cz

Sledujte mě:

Kdo to tady vše píše:

Michal Kudrna, běhám po stezkách, nejčastěji v Českém ráji a v Krkonoších. Píšu, občas něco vyfotím nebo sestříhám.  Osobní motto: Více poznat, více zažít.