Velký okruh okolo Příhrazských skal

27. 5. 2020

Kratší trasa Příhrazskými skálami je součástí hlavní nabídky Sportigo Challenge Český ráj, ale by škoda neproběhnout tuto oblast celou. No, máte se na co těšit. Dejte dohromady partu nadšenců trailového běhání a vyrazte do skal.

Trasa je profilově velmi pestrá, je zde sice několik úseků na vydýchání, ale kopce vás prověří a při sebězích se budete muset velmi pečlivě koukat pod nohy.

Popis trasy

Start a cíl je u parkoviště pod hradem Valečov – vyráží se po červené – rozcestí Valečov – po červené proběhnout Bunclavu – rozcestí Skalka – napojení na modrou, doprava kousek po silnici – seběh ze silnice a dál po modré – seběh, výběh, seběh – rozcestí Černá louže – po žluté, směr Hrázka – před rozcestím Hrázka je velmi prudká část – Hrázka – po žluté až k rozcestí U Věže – po červené sešup dolů do Příhraz, pozor velmi opatrně !! – Příhrazy – stále po červené – výstup nahoru do skal – Průběh Příhrazskými skalami – pozor schody, tentokrát směrem nahoru, za mokra velmi opatrně – Na Krásné vyhlídce – počervené směr Drábské světničky – za Suchým průchodem krátké napojení na modrou, vyhnete se tak odbočce k výhlídkám, které jsou na červené – Drábské světničky, dál po červené – krásný, ale profilově náročný trailový úsek, až k rozcestí Skalka – po silnici dolů, zpět na parkoviště u Valečova – cíl

Velký okruh okolo Příhrazských skal

povrch: trail

délka: 14,2 km

převýšení: 504 m

Běžecké vybavení Inov-8

Inov-8 je jedna z předních značek ve světě běžeckých bot, oblečení a doplňků má ve svém týmu vrcholové sportovce, kteří vše testují za vás v těch nejtěžších podmínkách. Vybavte pro pořádné trailové běhání se značkou Inov-8

Zajímavosti z trasy a okolí

Parkoviště

Parkoviště pod hradem Valečov, případně Na krásné vyhlídce nebo pod Drábskými světničkami v Dnebohu

Občerstvení

kiosek na parkovišti, v penzionu Na krásné vyhlídce, Příhrazy – hospoda u kempu

Zajímavá místa a památky v okolí

Zřícenina hradu Valečov, Příhrazské skály, Drábské světničky, Hynšta, Obětní kámen, vrch Mužský, Klamorna

Kde sdílet

Své běžecké zážitky z tras můžeš sdélet ve facebookové skupině Sportigo Český ráj Challenge a v aplikaci Strava, kde s můžeš přihlásit do clubu Sportigo Český ráj Challenge.

Samozřejmě můžeš své výsledky sdílet na dalších sociálních sitích. Budu rád za používaní oficiálních hashtagů:

#sportigochallenge

#sportigoceskyraj

Kompletní info o Sportigo Challenge

Kompletní info, pravidla a přehled všech tratí Sportigo Český ráj Challenge najdeš na stránce: www.sportigo.cz/sportigo-cesky-raj-challenge

Vydej se do Českého ráje a prožij běžecká dobrodružství na stezkách po tomto krásném koutě České republiky.

foto – autor: Michal Kudrna

mapy a údaje o km a převýšení: mapy.cz

Sledujte mě:

Kdo to tady vše píše:

Michal Kudrna, běhám po stezkách, nejčastěji v Českém ráji a v Krkonoších. Píšu, občas něco vyfotím nebo sestříhám.  Osobní motto: Více poznat, více zažít.