Měsíční zúčtování: únor 2021

5. 3. 2021

Měsíc únor je nejkratší v roce, přesto jsem toho měl naplánováno více než dost a možná to mne dostalo.

První polovina? Skvělá!

Únor mohu rozdělit na půl, první polovina skvělá, vše pokračovalo podle plánu, krásně jsem navázal na výborný leden. Počasí relativně přálo, bylo docela dost sněhu, i u nás v nížině, ale stále se dalo vyběhnout. Sice to bylo náročnější, ale to mají mazlíčci rádi.

Povedlo si odběhat pár dobrých tréninků, kdy jsem místo zasněženého oválu zvolil výběhy do kopce. Náš místní kopec, zvaný Debřák, je skvělým tréninkovým hřištěm.

Určitě doporučuji. Najděte si ve svém okolí nějaký kopec, ten můj má podle segmentu na Stavě následující parametry:

  • Distance: 0.35km
  • Avg Grade: 8.5%
  • Lowest Elev: 204m
  • Highest Elev: 234m
  • Elev Difference: 30m

Strava segment je zde >>

Na kopci pak můžete dělat opakované výběhy. Každý týden si nějaký výběh přidat. Postupně také můžete zvyšovat tempo výběhu. Skvělý. Nohy a plíce to ocení.

Já si vylepšil osobák na segmentu.

V únoru se mi povedli i tři delší běhy: 18,68 km v okolí Mladé Boleslavi, 21,63 km v okolí MB s výběhem na Zvířetice a 27,21 km dlouhý běh z Turnova na Kozákov a zpět přes Malou Skálu.

První týden dal v součtu 68 km, v druhém se suma kilometrů zastavila na 87,6 kilometrech. Plánované navyšování.

Bohužel v druhá polovina února jen tři běhy a jen 25, 7 km. Postihlo mne zranění.

 

Zvířetice

Kozákov

Zranění

Plantární fascie je pěkné svinstvo. A jde dost pomalu, chce to velkou trpělivost při léčení. Příčina? Je toho více, co se dalo dohromady. Špatný běžecký styl, nedostatečné protahování, nedělání doplňkových cvičení na posílení nohou a středu těla, abych dostal tělo do rovnováhy. Což je u mne asi dost důležité, mám každou nohu trochu jinou – jiný došlap, jinou klenbu a když se stím nepracuje, dochází k lokálnímu přetížení.

Já si jen běhal, měl jsem sice volné dny na odpočinek, ale je nutné k tomu přidat něco navíc, a to jsem nedělal.

A tak druhou polovinu neběhám, jen jsem to vyzkoušel, ale znovu tomu dávám klid. Dobré cvičení na trpělivost. každý den cvičím, protahuji, dělám všechny možné různé cviky na uvolnění a protažení oblasti chodidel, leduji, dávám teplé, mažu masti, dávám zábaly přes noc, obden mám speciální masáž … Zkrátka, dělám vše možné i nemožné.

Také jsme se objednal na rázovou vlnu, jedno ze speciálních ošetření, které se doporučuje. Bohužel, i když jsem volal na konci února, první termín jsem dostal na 6. dubna. Je plno, obsazeno.

Ale lepší se to. Je to zdržení v mém plánu, ale svých cílů pro letošek se nevzdávám, jen to vše asi budu muset o měsíc posunout. Snad se brzo vrátím do kecek.

Poučení: pestrost, větší pestrost v tréninku se zaměřením na celé tělo. Moje tělo potřebuje běh, ale zároveň jsem zjistit, že nejen ten, musím ho doplnit.

 

Zimní výhled z Kozákova, Český ráj

Suché skály, Maloskalsko, Český ráj

Únorový souhrn

Za únor jsem při 13 bězích uběhl 181 km.

  • 13 běhů
  • 181,3 km
  • 2956 m+

Součet zatím dělá 473,5 km

> Lednové zúčtování zde

Co mne v únoru zaujalo a se dále povedlo

Honza Dvořáček přidal nové díly podcastu Makej vole, kde hosty byly Pavel Poloncý a Peggy Marvanová – díl #4, díl #5.

Dočetl jsem knihu Ledový muž od Wima Hofa, ne zatím jsem se nezačal otužovat, ale kniha mne zaujala. Začal jsem ráno pravidelně provádět dechová cvičení podle Hofa, uvidím co to se mnou udělá a třeba i na to otužování dojde. Ke knize se vrátím v nějaké kratší recenzi.

Na blogu Sportigo.cz jsem dodělal stránku Inspirace, kde postupně shromažďuji soubor dokumentů, videí, podcastů, knih nebo filmů o běhání, sportu a dobrodružství, které mne zaujmou. Z nových článků na blogu doporučím k přečtení: Jak najít motivaci v těžkých časech a 3 nejlepší místa pro běhání v Českém ráji.

Začal jsem také vybírat nové boty, je třeba trochu doplnit botník. Seznam se rozrostl o pár nových kousků. Které nakonec zvolím? Sakra, chtělo by to nějaký jarní výprodej 🙂

Co chystám na březen? Kromě podání daňového přiznání za loňský rok, chci zase začít pravidelně běhat a ze cvičení ( stačí 20-30 min. denně ) udělat pravidelný návyk.

Pin It on Pinterest