Ultra a dál, Hal Koerner

4. 1. 2018

Máte rádi běhání v přírodě? Krásné traily přes horská sedla a hřebeny? Chce svůj výkon posunout dále až na ultra? A hledáte informace jak začít? Pro běžecké nadšence, kteří se rádi vydávají na dlouhé distance a milují hory a přírodu, připravil americký ultraběžec Hal Koerner běžeckou knihu plnou praktických rad a tipů: Ultra a dál

Ultra, to je maraton a k tomu několik dalších kilometrů až desítek kilometrů, nebo také dva maratony nebo 100 mil. O ultra jsem psal v samostatném článku. Přečtěte si článek Ultramaraton. Ultra je zkrátka děsivé slovo, zároveň má v sobě velkou výzvu.

Díky svým nohám můžete při běhu a chůzi prozkoumat i odlehlé kouty přírodních krás. Máte li rádi závodění a komunitu podobně zaměřených lidí, pak jsou pro Vás jako dělané trailové ultra maratony.

Chce to jen nadšení, chuť a chytrý trénink, a ultramaraton uběhne skoro každý. Říká ve své knize Hal.

Ultra a dál: Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil

  • Hal Koerner
  • Nakladatel:  Mladá fronta 2015

Anotace

Americký běžec Hal Koerner je podle časopisu Outside nejšťastnější běžec na světě, a navíc se slušnou řádkou titulů. Ať spojení „nejšťastnější běžec“ znamená cokoli, faktem je, že Koerner patří k nejlepším motivátorům v oblasti dlouhých běhů.

Jeho kniha představuje ideální cestu, jak se od maratonských běhů posunout na vyšší úroveň, vzdálenosti delší než 50 či 100 km. Autor čerpá nejen ze své praxe, ale i ze zkušenosti vynikajících běžců na dlouhé tratě. Začínající závodníky nebo milovníky dlouhých výběhů podrobně seznamuje se vším, co se vám při tréninku na extrémní výkon hodí.
O kvalitě knihy svědčí mimo jiné i skutečnost, že předmluvu ke knize napsal slavný vegan a běžec Scott Jurek.

Více o knize Ultra a dál

Jak již ukazuje podtitul knihy: Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil , kniha se podrobně zabývá přípravou na ultramaratonský závod a samotný průběh závodu.

Již obsah knihy napovídá, že jde o přípravu velmi podrobnou. Autor, sám aktivní ultra trailový běžec a pořadatel trailových závodů, vás provede úplnými začátky přípravy na ultra, vše dále rozvine až po samotný závod a tréninkové plány.

Začne tréninkem, dále pokračuje kapitolami věnovanými výživě, pití a výbavou při běhu, tréninku a samotném závodu. Velká část je věnováná péči o běžce a jeho zdraví a první pomoc. Trailové běhy jsou běhy divokou přírodou. Na co se připravit? To Vám Hal poví v kapitole Jak se chovat v přírodě. Následuje kapitola Závod, kde jsou podrobně popsány Halovi rady a tipy, jak zvládnout samotný ultra trailový závod.

Vše zakončí kapitola, kde jsou připraveny tréninkové plány pro běh na 50 km, ultra 50 mil -100 km a pro ultra 100 mil.

Pro nejkratší ultra distanci je trénink velmi podobný tréninku na maratonskou trať. Je třeba jen posílit svou motivaci a přidat více delších výběhů :-), ale další delší distance již taková “ legrace “ nejsou. 50 mil, to jsou již téměř dva maratony za sebou a sto mil čtyři.

“ V ultramaratonském tréninku nejde jen kilometry – je to spíše psychická záležitost, kdy se rozhodnete pro určitou trať a odhodláte se ji uběhnout“

Od 50 km je to k 50 mílí velký skok a budete muset v tréninku přidat kilometry a ještě více zvýšit odolnost svého těla a své mysli a  100 mílové závody Vás dokonale prověří a Vy budete muset v sobě najít více, než si myslíte, že v sobě máte a pak ještě něco navíc. Skrývají v sobě nejen dlouhou trať, ale často také velké převýšení, běh v noci, změny počasí a další nepříjemnosti.

Jak to vše překonat a na co se připravit? Kniha Hala Koernera Ultra a dál Vám ukáže cestu a dá jasný návod a přehled, jak vše zvládnout.

“ I ten nejkratší ultra závod je dlouhý a vyčerpávající. Pokud tedy chcete doběhnout do cíle, musíte na tom zapracovat. „




Hal Koerner

Hal Koerner ( 1976 ) je americký běžec se zaměřením na ultra traily. Je také majitelem specializované běžecké a outdorové prodejny Rogue Valley Runners v horském městě Ashland v jižním Oregonu.

Hal Koerner je také pořadatelem a organizátorem běžecký závodů. Je ředitelem Race Pine to Palm 100 Mile Endurance Run – z městečka Williams do Ashlandu, který se koná každý rok druhý víkend v září. Kromě tohoto závodu také řídí maraton v Lithia Loop Trail v Ashlandu.

Kromě jeho běžeckých vítězství má Hal Koerner na svém kontě nejrychlejší časy přeběhu známých dálkových turistických stezek: Colorado Trail (489 mil) a John Muir Trail (221 mil). K dnešnímu dni dokončil více než 150 ultramaratonů.

Sledujte Hala na jeho Instagramu: www.instagram.com/halkoerner

Přehled velkých vítězství Hal Koernera

  • Javelina Jundred, ( 2011, 2013 )
  • Hardrock Hundred Mile Endurance Run, ( 2012 )
  • Rocky Raccoon 100, ( 2012 )
  • Canadian Death Race, (2010 )
  • Western States Endurance Run, ( 2007, 2009 )
  • Angeles Crest 100, ( 2006, 2008 )
  • The Bear 100, ( 1999-2003 )
  • Kettle Morraine 100, ( 2001 )

17 knih o běhání

Jaká je doporučená literatura pro běžce? Zde je můj výběr 17 knih pro běžce a o běhání. Rady pro trénink. Správná výživa a vybavení. Tréninkové plány. To vše a více najdete v knihách o běhu a pro běžce. Jaká zaujme Vás?

Mne kniha velmi zaujala. Nečekejte knihu plnou obrázků hor a běžců, ale knihu plnou rad a tipů. A jde se opravdu do podrobna.

Pokud začínáte běhat, sáhněte po Škorpilově škole běhu, pokud chcete běhat ultra traily, sáhněte po Ultra a dál.

Na internetu můžete najím mnoho různých rad a tréninkových tipů pro ultra, ale v knize Ultra a dál je vše krásně sežazeno a sesumírováno a s bonusem, že autor je sám uznávaný ultraběžec. Zkrátka zkušenosti přímo z praxe.

Ultra a dál: Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil

  • Hal Koerner
  • Nakladatel: Mladá fronta 2015

 

Přečtěte si také

Pin It on Pinterest

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Snažíme se poskytovat služby v co nejvyšší kvalitě, proto naše stránky využívají technologii cookies. Většina internetových prohlížečů je automaticky nastavena tak, aby byly soubory cookies příjímány. Změnu můžete provést v nastavení svého prohlížeče.

Zavřít